Як зробити геопортал популярним?

Як зробити геопортал популярним?

“Ми можемо придумати будь-яку хорошу ідею. Але, якщо не донести її до тих, хто безпосередньо цим користуватиметься, вона може загинути ще в зародку. Саме тому ми приділили цьому значну увагу”, — розповідає Максим Курко, начальник відділу інженерних споруд, транспорту та геослужби Управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради. 

  • Щоб громада користувалася геопорталом. 
  • Щоб проєкти управлінців впроваджувалися. 
  • Щоб працівники органів державної влади та муніципалітету долучалися до розвитку інтернет-ресурсу.

Пропонуємо підбірку заходів, які допоможуть зробити геопортал популярним. 

Флаєри та буклети
Повертаючись з громадського заходу, ми часто знаходимо в кишені роздруківки. Ці візуально привабливі папірці, флаєри та буклети, допомагають розказати про проєкт. З часом кожна роздруківка потрапляє в потрібні руки. 

Флаєр — односторонній або двосторонній аркуш паперу. Візуально приємний і недорогий у друці флаєр може містити QR-код з посиланням на геопортал. Флаєр підійде для поширення на масових заходах. 

Буклет — аркуш паперу, складений в кілька разів з двостороннім друком. Дорожчий у виготовлені та більш інформативний за флаєр, буклет оптимальний для зустрічей з партнерами та інвесторами. Для прикладу розглянемо буклет Порталу економічного та соціально відновлення

 Портал економічного та соціально відновлення. Буклет

 Портал економічного та соціально відновлення. Буклет

Роздруківка містить такі відомості: автори геопорталу, основні задачі, функціонал та інтерфейси, загальна місія організації. Якісна візуалізація дозволяє швидко сприйняти нову інформацію. Буклет оформлено в єдиному стилі з сайтом геопорталу. 

Рекламне відео
Незвичні для пересічних громадян, геоінформаційні системи викликають захоплення в користувачів мережі Інтернет. 

“Ти цікавишся усім, що відбувається в твоєму місті? Любиш працювати з візуальною інформацією? Скористайся геопорталом м. Чернівці, де інформація про місто зображена на карті”, — розпочинається одне з таких відео, створене Буковинською агенцією регіонального розвитку, що отримало 4,2 тис. переглядів

Відео можна поширити у Facebook, Instagram, Youtube.
Оптимальна тривалість рекламного відеоролика: від 30 сек. до 3 хв.
Бажано використовувати: інфографіку, зображення геопорталу. 

Марафон
Хочете швидко наповнити інформаційну систему? Перетворіть кропітку роботу на змагання. Зробіть конкурс для місцевої громади. 

У місті Біла Церква вирішили провести марафон “Екогерой”. За допомогою мобільного додатку містяни відмічатимуть на карті зелені насадження на території дому, підприємства, навчального закладу. 

Таким чином буде наповнюватись інтерактивна карта зелених насаджень SMART GREEN БЦ. На основі отриманих даних Управління благоустрою та екології Департаменту житлово-комунального господарства розробить план з озеленення міста.




Професійний захід
Потрібно підвищити рівень обізнаності у ГІС-технологіях? Прагнете залучити інші відділи та підприємства до роботи з системою? Організуйте науково-практичну конференцію, семінар або форум.

Більшість таких подій передбачають виступ науковців і передових фахівців, а також подальшу дискусію для обміну досвідом. Професійна атмосфера сприяє підвищенню зацікавленості усіх присутніх.

Одна з таких конференцій у 2018 році відбулася Львівській обласній раді. Подія зібрала 130 профільних фахівців, представників проектних інститутів, організацій, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. Обговорити реалізацію геоінформаційної системи містобудівного кадастру приїхали гості з 11 областей України та з Республіки Польща.

 Науково-практична конференція “Реалізація геоінформаційної системи містобудівного кадастру у Львівській області”

Детальніше про конференцію:


Телевізійний сюжет
За дослідженнями USAID-Internews “Споживання медіа”, минулого року 66% українців дивилися телевізійні новини. Попри тотальну дегіталізацію, традиційні медіа все ще мають вплив на мешканців громади. 

Наприклад, місцевих журналістів запросили на презентацію геопорталу Славутської ОТГ. Медійники створили повноцінний сюжет про запуск геопорталу. 
“На Хмельниччині впровадили геопортал містобудівного кадастру. Це дасть можливість будь-якому користувачеві мережі інтернет знайти інформацію щодо активів ОТГ, земельних ділянок, промислових, соціальних і культурних об'єктів, об'єктів благоустрою — 64 набори включає єдина база геопросторових даних”, — розповідають на відео. 


Прес-релізи
Щоразу, коли оновлюється геопортал, ви маєте можливість звернутися до громадськості й розказати про діяльність органів державної влади та муніципалітету. 

Оприлюднюйте інформацію про оновлення на офіційних ресурсах органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Надсилайте прес-релізи у місцеві ЗМІ для публікації. Систематично інформуйте мешканців громади про діяльність влади з розвитку місцевих інформаційних ресурсів.

Наприклад, нещодавно широко популярною стала новина “Де у Львові гуляти з собакою: інтерактивна карта”.

е у Львові гуляти з собакою: інтерактивна карта

Матеріал поширили журналісти “Львівський портал” і “Lviv1256.com”,  “Варта”, а також спільноти “СОБАЧНИКИ / International Group”, “Львів”, “Спільнота Собачників Львова” у Facebook

Інтерв'ю
Журналісти завжди в активному пошуку історій. Якщо під час розробки геопорталу ви винайшли інноваційне рішення, якщо плідно працювали та маєте результати, запропонуйте тему журналісту. 

Наприклад, нещодавно у Львівській міській раді запровадили електронний “Кабінет геодезиста”. Спеціалісти інформаційного відділу SOFTPRO взяли інтев'ю про це в начальника відділу інженерних споруд, транспорту та геослужби Управління архітектури та урбаністики, ініціатора розробки Максима Курка

Статтю надрукував науково-виробничий журнал “Землевпорядний вісник” у розділі “Інновації”. З новітніх медіа про розробку написали на новинному інтернет-порталі 032.ua.

“На базі геоінформаційного містобудівного кадастру, онлайн-платформи для ведення містобудівного кадастру і оприлюднення інформації, було створено онлайн-сервіс для приймання топографо-геодезичних робіт.

Відтепер усі процеси — від отримання вихідних даних до внесення оновлених (результатів) знімань в топографічній основі — проводяться в форматі онлайн”, — уривок зі статті. 
Кабінет геодезиста



Інший успішний приклад — стаття на тему “Що таке геопортал і навіщо він пересічним громадянам”. Матеріал створено на основі інтерв'ю з заступником начальника Управління містобудування та архітектури ЧОДА - начальником відділу містобудівного кадастру та моніторингу Сергієм Куренею. Матеріал також оприлюднили онлайн-медіа.

Геопортал Чернігів


Мультивізор
Геопортал  — джерело величезного масиву даних, результат зусиль не однієї людини та частина потужної інформаційної системи. Роботу такого масштабу можна продемонструвати на екрані відповідного розміру. 


На презентації бета-версії геопорталу Маріуполя розробники SOFTPRO використали мультивізор Widermv. Такий безшовний сенсорний екран зручний у транспортуванні. Пристрі став нашим атрибутом на публічних заходах. 



Тачборд 
Повсякденний варіант мультивізора — тачборд. Цей вертикальний сенсорний екран дозволяє залучити відвідувачів до користування геоінформаційною системою. Достатньо великий, аби його помітили, і ідеальний за розміром для картографічної інформації. 


Геопортал на тачборді цього року розмістили у будівді Червоноградської міської ради.

Інтерактивний стіл
Альтернативний варіант — інтерактивний стіл українського виробництва. Його використовують для обміну інформацією в будівлях корпорацій і на офіційних зустрічах політиків. Окрім сайту геопорталу, на пристрої можна переглядати світлини та документи, користуватися пошуковиком.

Геопортал на інтерактивному столі
Рішення передбачає використання пристроїв з надміцного скла. За 10 років активної експлуатації жоден з запропонованих інтерактивних столів і тачбордів не вийшов з ладу. 

Подробиці про інтерактивний стіл у статті

Участь у міжнародних конкурсах
У світі широко цінуються геоінформаційні розробки. Беріть участь в міжнародних конкурсах відповідно до тематики геопорталу та отримуйте світове визнання. 

У 2018 році Чернівецький геопортал переміг у конкурсі-презентації ініціатив з відкритості місцевої влади та залучення громадян під час Світового саміту Партнерства відкритого врядування в Тбілісі.

З-поміж ініціатив з 12 країн світу обрали українську розробку  — геопортал м. Чернівці. На думку журі, реалізована ініціатива може покращити життя як кожного мешканця громади окремо, так і вплинути на розвиток міста загалом. 
“Якщо ми хочемо співпрацювати з громадою, спільно знаходити найкращі рішення, потрібно надавати громаді найбільш повну інформацію в належному вигляді. Геопортал є тим інструментом, який дозволяє це робити. Адже люди завжди цікавляться тим, що стосується саме їх, відбувається безпосередньо біля місця їхньої роботи, навчання чи відпочинку. Близьке розташування породжує відчуття приналежності, і тоді люди цікавляться, долучаються та контролюють”, — зазначила Тетяна Лебухорська, начальник відділу комп’ютерно-технічного забезпечення міської ради на момент презентації геопорталу м. Чернівці, нині керівниця команди Раунду 3 Фази впровадження Напряму з покращення якості надання адміністративних послуг для населення Програми U-LEAD з Європою

Детальніше про конкурс читайте на сайті Чернівецької міської ради

У статті ми розглянули такі методи та засоби для популяризації геопорталу: флаєри та буклети, рекламні відео, марафони, професійні заходи, телевізійні сюжети, прес-релізи, мультривізори, тачборди, інтерактивні столи, міжнародні конкурси. 

На прохання наших клієнтів і партнерів, матеріал розширюватиметься новими практиками з популяризації геопорталів. 

Слідкуйте за оновленням статті, розповідайте про власний досвід та надсилайте ідеї з реклами на пошту info@softpro.ua.

Читайте також

Презентація геоінформаційної системи “Віртуальний некрополь української еміграції”

Презентація геоінформаційної системи “Віртуальний некрополь української еміграції”

24 листопада о 15:30 відбулася презентація геоінформаційної системи “Віртуальний некрополь української еміграції”. Презентація була організована завдяки Українському інституту національної пам’яті та транслювалася на сайті та на YouTube каналі Укрінформу.

Детальніше
Регіональні ЗМІ на презентації ГІС Хмельницької міської ради

Регіональні ЗМІ на презентації ГІС Хмельницької міської ради

Які регіональні медіа висвітлили презентацію ГІС Хмельницької міської ради

Детальніше
Презентація геоінформаційної системи для Хмельницької міської ради

Презентація геоінформаційної системи для Хмельницької міської ради

Презентація геофнормаційної системи для Хмельницької міської ради в режимі on-line трансляції.

Детальніше

Ми використовуємо файли cookie, щоб ваше користування сайтом було зручнішим. Дізнайтеся більше про файли cookie на сторінці Політика використання cookies.
Натисніть OK, щоб продовжити переглядати сайт Softpro. Ви можете відключити cookies у будь-який момент.