Агропромисловий розвиток на геопорталі Чернігівщини

Агропромисловий розвиток на геопорталі Чернігівщини

На геопорталі з’явився новий тематичний набір даних, присвячений  агропромисловому розвитку Чернігівщини.

Поки основна увага на ньому спрямована на об’єкти органічного виробництва.🌿🌿



Тож варто згадати, що органічними продуктами називають отримані в результаті

органічного виробництва. 🌿І мова йде саме про сертифіковану діяльність, пов’язану з виробництвом сільськогосподарської продукції із дотриманням вимог законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції (Закон України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції»).



❗️ Варто згадати для наших читачів, що реклама будь-якого неорганічного продукту як органічного, у тому числі використання напису "органічний продукт" у власних назвах та торговельних марках, вважається недобросовісною рекламою.❌


Також законодавством забороняється маркування державним логотипом для органічної продукції сільськогосподарської продукції, що була отримана не в результаті органічного виробництва або є продукцією перехідного періоду, а також використання під час маркування такої продукції будь-яких позначень та написів "органічний", "біодинамічний", "біологічний", "екологічний", "органік" та/або будь-яких однокореневих та/або похідних слів від цих слів з префіксами "біо-", "еко-" тощо будь-якими мовами..❌ 


Навіщо публікувати такі мапи на геопорталі? 🤔☝️


✅ Для підтримки нових напрямів співпраці з питань  агропромислового та агротуристичного розвитку регіону.


Саме публікація на єдиному офіційному ресурсі усіх активних виробників органічної продукції дозволяє і самим виробникам, і зацікавленим учасникам ринку туристичних послуг, і освітянам, і бізнесменам та споживачам, що шукають органічну продукцію швидше знайти зв’язок і спільну мову.✅ 


✅ І звісно визнання і публікація існуючих виробників органічної продукції самим своїм існуванням підігріватимуть інтерес до розвитку органічного виробництва, створюючи умови для спілкування, відвідин, демонстрацій та обміну досвідом із громадянами, що обдумують власні можливості особистої реалізації в органічному виробництві, та мали сумніви чи невиправдані страхи.


⚙️ Світовий споживчий ринок органічних продуктів розвивається швидкими темпами і Україна не залишається осторонь цього процесу. Наразі вона вже займає 20-те місце у світі та 11-те в Європі за площею сільськогосподарських угідь, зайнятих під органічним виробництвом.


За інформацією Офісу підтримки реформ при Міністерстві аграрної політики:

У 2017 році загальна площа сільськогосподарських земель з органічним

статусом разом з землями перехідного періоду складала близько 289,6 тис. га, а це лише 0,7 % від загальної площі земель сільськогосподарського призначення України (близько 42,4 млн. га).


У травні 2016 року в Україні діяло 284 оператори органічного ринку,

в лютому 2017 року – 399, 

а наприкінці 2019 року - більше 500 операторів.




Однак статистика щодо сертифікованих органічних господарств стриманіша:

у 2015 році в Україні діяло 210 таких господарств,

у травні 2016 року – 284,

 а у 2019 році – 304 виробники агропродукції (не лише виробники сировинної продукції, а й переробники) були офіційно сертифіковані як органічні виробники.



Внутрішній споживчий ринок органічних продуктів розширюється через основні мережі супермаркетів, які дедалі активніше розвивають привабливу та іміджеву лінійку органічних продуктів, які вже представляють у асортименті органічної продукції більше 100 найменувань товарів українського виробництва


Вже сьогодні на геопорталі Чернігівської ОДА , розробленому SOFTPRO, можна дізнатися про виробників органічної продукції в інформаційних картках інформацію:


✅ район, 

✅ територіальна громада, 

✅ населений пункт, 

✅ назва компанії,

✅  адреса,керівник компанії, 

✅ напрям діяльності, 

✅ веб-сайт, 

✅ контактний телефон, 

✅ електронна поштова скринька.