Повернутися до всіх кейсів

Підсистема “Управління рекламою”

Перед знайомством з підсистемою управління рекламними засобами, варто ближче познайомитися з видами реклами, які професіонали відносять до зовнішньої і щороку оцінюють обсяги її ринку та інформують про тенденції. 

Зовнішня реклама, або ООН реклама 

OOH (від “out of home” - поза домом) - традиційні форми рекламної взаємодії що знаходяться поза домом. Найпоширеніші її формати - рекламні щити, зупинки громадського транспорту, носії на автомобілях тощо.

До ООН рекламних засобів відносять:
  • зовнішню рекламу,
  • транспортну рекламу,
  • DOOH (від “digital out of home” - цифрова поза домом),
  • Indoor рекламу (реклама всередині приміщень поза домом).

DOOH
це та ж зовнішня реклама, але на технологічно сучасніших носіях, що дозволяють застосовувати геозонування, відстеження, ретаргетинг, персоналізацію, атрибуцію і тому подібне.

Дякуючи сучасному рівню технологій відбувається масштабний перехід від OOH до DOOH рекламних носіїв, що передбачає поступове зниження кількості живих посередників і скорочення обсягу повільної ручної роботи.

За даними Всеукраїнської рекламної коаліції український ринок зовнішньої комерційної реклами у 2020 році можна оцінити у 3 мільярди 159 мільйонів гривень.

У 2020-му продовжує зростати розвиток цифрового інвентарю ринку зовнішньої реклами і обсягів розміщення на ньому. Обсяг цифрової складової у 2020 році склав 291 мільйонів гривень, що відповідає зростанню на 42% у порівнянні з 2019.

Прогноз обсягу ринку зовнішньої реклами на 2021 – 3 мільярди 695 мільйонів гривень, обсяги цифрової складової зростуть до 402 мільйонів гривень або на 38% у порівнянні з 2020 роком.
 



Прогнозоване зростання ринку має добре вплинути і на надходження у місцеві бюджети. Та такі спокусливі джерела надходжень потребують додаткової уваги і контролю за коштами.

Підсистема «Управління рекламою» 

Підсистема забезпечує автоматизацію процесів, що стосуються розміщення зовнішньої реклами, а саме:
  • реєстрації заяв на надання дозволу та продовженні строку його дії;
  • реєстрації дозволів на підставі рішення виконавчого органу влади;
  • ведення бази даних та схеми розміщення рекламних носіїв;
  • збереження інформації про розповсюджувачів зовнішньої реклами відповідно до дозволів та договорів;
  • моніторингу дотримання експлуатаційних вимог.



Для обласних підсистем і геопорталів є можливість ведення і відображення реєстрів рекламних засобів за межами населених пунктів.

Реєстр рекламних засобів за межами населених пунктів дозволяє вести:
  • вхідні заявки,
  • рекламу,
  • запити,
  • погодження,
  • відмови.



Особливим функціоналом цього реєстру, варто згадати, можливість прив'язки нових рекламних засобів до кілометрових стовпчиків доріг.
Користувачі можуть обрати необхідний індекс дороги, обрати необхідний кілометровий стовпчик та вказати на якій відстані і з якої сторони стовпчика буде розташована конструкція.



Для управління рекламою у населених пунктах реєстр дозволяє слідкувати за:
  • вхідними заявами,
  • дозвільними документами,
  • дозвільними документами, дія яких закінчиться за 2 місяці,
  • договорами,
  • рекламними засобами,
  • соціальною рекламою,
  • плануванням моніторингу,
  • результатами моніторингу,
  • приписами/наказами.




Підсистема "Управління рекламою" разом із "Геопорталом" роблять інформацію про рекламні засоби і рекламу максимально відкритою і доступною для усіх мешканців громади.


 
На публічному геопорталі дані про об'єкти зовнішньої реклами дозволяють відвідувачам завжди дізнатися актуальну інформацію про:
  • Номер дозволу
  • Термін дії дозволу
  • Тип реклами
  • Місцезнаходження
  • Ознака розташування
  • Тип рекламного носія
  • Висота конструкції, м
  • Ширина конструкції, м
  • Організація балансоутримувача
  • Кількість
  • Стан конструкції 



Публікація даних про розташування рекламних конструкцій від органів місцевого самоврядування на геопорталі дозволяє:
  • рекламодавцям не потрапити в тенета шахраїв, що не уклали угоду з містом, перевіряючи відповідність запропонованого оператором розміщення із допустимим на міській карті;
  • громадянам слідкувати за законністю розміщення рекламних конструкцій у нових місцях, звіряючи їх розміщення та зовнішній вигляд із актуальними даними карти міського геопорталу;
  • громадянам звертатися до міської влади щодо відповідності, доцільності, допустимості і якості встановлених конструкцій, часу на який їх встановлено відповідно до даних геопорталу;
  • міським чиновникам, правоохоронцям і комунальним підприємствам отримувати додаткову допомогу  у виявленні та знищенні незаконно встановлених рекламних конструкцій, відстоювати інтереси громади та естетику міського середовища.



З 2019 року Підсистеми "Управління рекламою" уже реалізовані на (доповнюватиметься):