Повернутися до всіх кейсів
Підсистема “Управління рекламою”
Перед знайомством з підсистемою управління рекламними засобами, варто ближче познайомитися з видами реклами, які професіонали відносять до зовнішньої і щороку оцінюють обсяги її ринку та інформують про тенденції.
Зовнішня реклама, або ООН реклама
OOH (від “out of home” - поза домом) - традиційні форми рекламної взаємодії що знаходяться поза домом. Найпоширеніші її формати - рекламні щити, зупинки громадського транспорту, носії на автомобілях тощо.
До ООН рекламних засобів відносять:
- зовнішню рекламу,
- транспортну рекламу,
- DOOH (від “digital out of home” - цифрова поза домом),
- Indoor рекламу (реклама всередині приміщень поза домом).
DOOH це та ж зовнішня реклама, але на технологічно сучасніших носіях, що дозволяють застосовувати геозонування, відстеження, ретаргетинг, персоналізацію, атрибуцію і тому подібне.
Дякуючи сучасному рівню технологій відбувається масштабний перехід від OOH до DOOH рекламних носіїв, що передбачає поступове зниження кількості живих посередників і скорочення обсягу повільної ручної роботи.
За даними Всеукраїнської рекламної коаліції український ринок зовнішньої комерційної реклами у 2020 році можна оцінити у 3 мільярди 159 мільйонів гривень.
У 2020-му продовжує зростати розвиток цифрового інвентарю ринку зовнішньої реклами і обсягів розміщення на ньому. Обсяг цифрової складової у 2020 році склав 291 мільйонів гривень, що відповідає зростанню на 42% у порівнянні з 2019.
Прогноз обсягу ринку зовнішньої реклами на 2021 – 3 мільярди 695 мільйонів гривень, обсяги цифрової складової зростуть до 402 мільйонів гривень або на 38% у порівнянні з 2020 роком.
Прогнозоване зростання ринку має добре вплинути і на надходження у місцеві бюджети. Та такі спокусливі джерела надходжень потребують додаткової уваги і контролю за коштами.
Підсистема «Управління рекламою»
Підсистема забезпечує автоматизацію процесів, що стосуються розміщення зовнішньої реклами, а саме:
- реєстрації заяв на надання дозволу та продовженні строку його дії;
- реєстрації дозволів на підставі рішення виконавчого органу влади;
- ведення бази даних та схеми розміщення рекламних носіїв;
- збереження інформації про розповсюджувачів зовнішньої реклами відповідно до дозволів та договорів;
- моніторингу дотримання експлуатаційних вимог.

Для обласних підсистем і геопорталів є можливість ведення і відображення реєстрів рекламних засобів за межами населених пунктів.
Реєстр рекламних засобів за межами населених пунктів дозволяє вести:
- вхідні заявки,
- рекламу,
- запити,
- погодження,
- відмови.

Особливим функціоналом цього реєстру, варто згадати, можливість прив'язки нових рекламних засобів до кілометрових стовпчиків доріг.
Користувачі можуть обрати необхідний індекс дороги, обрати необхідний кілометровий стовпчик та вказати на якій відстані і з якої сторони стовпчика буде розташована конструкція.
Користувачі можуть обрати необхідний індекс дороги, обрати необхідний кілометровий стовпчик та вказати на якій відстані і з якої сторони стовпчика буде розташована конструкція.

Для управління рекламою у населених пунктах реєстр дозволяє слідкувати за:
- вхідними заявами,
- дозвільними документами,
- дозвільними документами, дія яких закінчиться за 2 місяці,
- договорами,
- рекламними засобами,
- соціальною рекламою,
- плануванням моніторингу,
- результатами моніторингу,
- приписами/наказами.

Підсистема "Управління рекламою" разом із "Геопорталом" роблять інформацію про рекламні засоби і рекламу максимально відкритою і доступною для усіх мешканців громади.

На публічному геопорталі дані про об'єкти зовнішньої реклами дозволяють відвідувачам завжди дізнатися актуальну інформацію про:
- Номер дозволу
- Термін дії дозволу
- Тип реклами
- Місцезнаходження
- Ознака розташування
- Тип рекламного носія
- Висота конструкції, м
- Ширина конструкції, м
- Організація балансоутримувача
- Кількість
- Стан конструкції

Публікація даних про розташування рекламних конструкцій від органів місцевого самоврядування на геопорталі дозволяє:
- рекламодавцям не потрапити в тенета шахраїв, що не уклали угоду з містом, перевіряючи відповідність запропонованого оператором розміщення із допустимим на міській карті;
- громадянам слідкувати за законністю розміщення рекламних конструкцій у нових місцях, звіряючи їх розміщення та зовнішній вигляд із актуальними даними карти міського геопорталу;
- громадянам звертатися до міської влади щодо відповідності, доцільності, допустимості і якості встановлених конструкцій, часу на який їх встановлено відповідно до даних геопорталу;
- міським чиновникам, правоохоронцям і комунальним підприємствам отримувати додаткову допомогу у виявленні та знищенні незаконно встановлених рекламних конструкцій, відстоювати інтереси громади та естетику міського середовища.

З 2019 року Підсистеми "Управління рекламою" уже реалізовані на (доповнюватиметься):
- Геопорталі міста Львова
- Геопорталі відкритих даних управління містобудування і архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради
- Геопорталі містобудівного кадастру Миколаївської міської ради.
- Офіційному геопорталі Хмельницької міської ради
- Геопорталі містобудівного кадастру Київської області